13. září 2012

Parfémy na babí léto

Sypu si popel na hlavu, parfémy nejsou zrovna levnej koníček a kdybych chtěla spočítat, kolik za ně utratím... no, dovolenou v Japonsku by to nejspíš nepokrylo, ale i tak by se mnou asi švihlo. Jediný "štěstí", že nemám až tak vysoké příjmy, jinak bych se v nich utopila. Už takhle nemám reálnou šanci je všechny spotřebovat. Perou se ve mě dvě touhy: hromadit jich co nejvíc a na druhé straně mít jeden signature, podle kterého mě každý pozná. To je tak krásná představa, mít jeden signature parfém... no, nebuďme zbytečně naivní. Aspoň jsem si je roztřídila podle období. Momentálně používám tyto tři:

Cabaret od Gresu, Truth od Calvina Kleina a Shalimar od Guerlainu. 
Podle mě jsou na podzim jako stvořené.


Kromě Shalimaru tedy, který je pro mě letní vůní. Možná jste o něm slyšely, že je těžký a hodí se na zimu, pro mě ale právě naopak, když je pod pětadvacet stupňů, tak do něj nejdu. Důvod je ten, že nemám moc ráda citrusový začátek a čím je tepleji, tím rychleji starobní citrusy vyprchají a objeví se tak přenádherná luxusní vanilková vůně, že si s z ní sedám na zadek. Je to asi nejkrásnější vůně z mojí sbírky (přitom je na světě už od roku 1925), nejraději bych se v ní koupala (to je zrádné, protože když to s ním přeženete, můžete na okolí působit jako zbraň hromadného ničení... ale to asi u všeho). Mám ji ve verzi edt a i tak na mě vydrží celý den a čím déle ji mám na sobě, tím je krásnější. Prostě láska, láska, láska! Mám silné nutkání vlastnit i všechny odnože a limitky, jen na to mít i ty prachy, že.
Do podzimních vůní ji zařazuji proto, že doufám, že babí léto ještě nepřešlo a že dostanu příležitost se s ní letos ještě párkrát polít... prognózy počasí na příští týden jsou vcelku nadějné :). 

HLAVA: citron, bergamot
SRDCE: jasmín, májová růže
ZÁKLAD: kosatec, kadidlo, opopanax, tonka, vanilka




Truth je pro mě podzimní univerzálka, momentálně nosím ven většinou ji, hodí se na každou příležitost snad kromě večerních, k malým černým by asi nešla (ale takových příležitostí zas tolik nemám). Podle některých vůně lesa, někdo cítí i houby, já mám zřejmě štěstí, že se na mě krásně rozkládá spíš do zeleno-květinova. Jako když vstoupíte v arboretu do vlhkého skleníku plného podivných míznatých rostlin a květů nebo do květinářství, kde se už delší dobu nevětralo. Tenhle popis zní možná divně, ale mně to fakt voní. Příjemně a nevtíravě, osobně si neumím představit, že by tahle vůně někoho obtěžovala. :) Zároveň ji asi na ulici moc často nepotkáte, takže si můžete připadat i lehce originálně. 
Akorát mě štve, že nějak rychle ubývá, mám 30 ml balení a po třech týdnech už jsem ve třetině a to to s ní nijak nepřeháním :(

HLAVA: bambus, pačuli, mladé stromky, vlhká dřeva
SRDCE: bílá pivoňka, bílý jetel, květ akátu
ZÁKLAD: bio vanilka, pižma, květ albízie, dřeva, bílá ambra, vetiver



Poslední je Cabaret, taková divná vůně... tak divná, že když ji mám na sobě, musím se na ni pořád soustředit a ohromeně čuchat, co to vlastně cítím. Rozčiluje mě, ale musím ji mít, musím jí přijít na kloub! Je jako usušená růže položená na hromadě čerstvých pilin, cítím v tom pastelky, suchý, studený vítr a ocelově šedivou oblohu, šla bych s ní někde na kopec pouštět draky, do sadů pozorovat opadané stromy a nechat do sebe štípat první podzimní chlad. Bohužel zatím jsem neměla odvahu v ní vyjít nikam, mám ji krátce, asi dva měsíce, nosím ji pokorně jen doma, zaprvné na ni ještě nebylo vhodné počasí a zadruhé si pořád nejsem jistá, jak by na ni reagovalo okolí. Podle mě to není ten typ vůně, při které vám bude přítel lepit nos na krk a při první příležitosti z vás strhá hadry. Spíš bych ji tipovala na "co-to-tu-divně-smrdí?" Ale třeba budu překvapená a nikdo přede mnou a Cabaretem neuteče :)
Tuším, že se už přestala vyrábět, takže jediné štěstí, že mám rovnou 100 ml balení... to mi snad na nějakou dobu vydrží :).

HLAVA: růže, konvalinka, pivoňka, oleandr
SRDCE: kadidlo, modrý kosatec, dřevo, fialka
ZÁKLAD: santal, ambra, pižmo, pačuli



Jaké parfémy používáte na podzim vy? Inklinujete spíš k těm "divným" nebo máte raději ty, se kterými neohrozíte lidi v mhd na životě?

0 komentářů:

Okomentovat